המודל של מקצבים

 

כולנו רוצים להרגיש
שאוהבים אותנו, מקבלים אותנו ללא תנאי, שאנו שייכים (לחברה, למשפחה), שאנו בעלי ערך ובעלי יכולת השפעה.

 

לילד ("נורמטיבי" או "מיוחד") שגדל בסביבה שמאפשרת לו לחוש את כל אלה, סיכוי גבוה בהרבה להתפתח לאדם יוזם, מתמיד, סקרן, לומד ומתפתח, שיודע לפתור בעיות באמצעות חשיבה יצירתית ומנהל מערכות יחסים תקינות עם עצמו ועם הסובבים אותו בבית ובעבודה.

 

כדי לאפשר לילד לחוש אהוב, רצוי, מקובל, מוערך, שייך ובעל יכולת השפעה – יש לנהל איתו תקשורת שיש בה הקשבה אמיתית לצרכיו ורצונותיו, לא ממקום שיפוטי/ביקורתי אלא מנקודת מבט סקרנית ומאפשרת.

 

מקצבים הוא מודל המספק בדיוק מסגרת לתקשורת ותמיכה מסוג זה. למעשה זוהי סדרת שאלות שמי שמתרגל אותן חווה בו זמנית שיפור במערכת היחסים שלו עם עצמו ובמערכות היחסים עם ילדיו, בני משפחתו וחבריו.

 

"למי זה מתאים ?" להורים שנמאס להם לכעוס, לאנשים שחרדות מנהלות להם את החיים ולמי שמרגיש תסכול/אי שביעות רצון מעיסוקיו, מערכות היחסים שלו או הוויית חייו.

 

"הפתרונות שמגיעים אליהם מיוחדים, יצירתיים, ולפעמים אפילו מפתיעים.
זה עוזר לנו למצוא מקום של קשר איכותי עם ל', ביחד עם יצירה של כללים ברורים לחיים בבית." עומר, אבא של ל'.

 



מקצבים- מודל הקשבה


מ מה נשמע בגוף- סיור של תשומת לב והקשבה

ק קפיצה לתחושה- התמקדות בתחושה שמושכת את תשומת הלב

צ צבע/ צורה/ צביון- תיאור איכותי של התחושה 

ב בדיוק- מדייקים את התחושה. מתארים אותה שוב ושוב על מנת לתאר אותה בדיוק המירבי

י יחסי ציבור- מציאת מילה או משפט שמתארים את החווייה שמעוררת את התחושה

מ מודים, מברכים וממשיכים- מודים על מה שיש ומברכים על ההזדמנות ללמידה ובוחנים מה יהיו הצעדים שנבחר

         לעצמנו בזמן הקרוב.

x
x